Ovde možete pronaći mnogo korisnih informacija koje će vam pomoći da se pripremite za vaš put iz snova.

 

Ukoliko imate bilo kakvi dodatnih pitanja ili komentara na postavljene tekstove, slobodno nam pišite biće nam drago da dopunimo listu sa još kojim korisnim savetima ili da ispravimo naša viđenja na neke teme.

Jedrilica poseduje potpuno opremljene tuš kabine sa bojlerom. Zbog ograničenog prostora energija na brodu je takođe ograničena što znači da se veliki potrošači kao što je bojler mogu koristiti isključivo kada je jedrilica  spojena na redovnu strujnu mrežu. Dakle, da, na jedrilici je moguće kupati se toplom vodom svaki put kada upovite u luku i priključite se na strujni orman.

Ako ste vi redak primer pojedinca koji je doktorirao blagovremeno pakovajne bez stresa, sve pohvale i uvažavanja ka vašoj malenkosti 🙂

Za sve nas ostale, prijatno uzbuđenje pred dugo očekivano putovanje momentalno prestaje kada ugledamo razbacanu gomilu stvari po našem krevetu.


Srećom, odabrali ste odmor koji ne iziskuje veliku količlinu garderobe koju ćete koristiti i presvlačenja te vam je ovog puta posao olakšan. Pakovanje za jedrenje, uz specijalno kreiren spisak, će vam biti pravo zadovljstvo. Bilo da idete prvi ili ko zna koji put, prosto prođite stakvu po stavku i štiklirajte redove.. garantujemo da za manje od 20minuta bićete ste spremni za ovo putovanje 🙂

 

Sledeći spisak sardži osnovne stvari koje definitivno ne želite da zaboravite:

  • Lični dokument sa kojim putujete (pasoš?)
  • Odeća: na jedrilici veći deo dana provodite u kupaćem bosonogi, dakle nemojte da se zaluđujete raznim odevnim kombinacijama, neće biti prilike da ih prikažete. Spakujte sledeće: 1 šorc/suknju, 4-5 majica, 1-2 omiljena seta za noćni provod, možda se omakne i ovakva prilika, ob
  • Oprema za peškir, 2 para kupaćeg kostima jer je na jedrenju po pravilu vetrovito i posle kupanja često brzo kreće plovidba pa je poželjno da se presvučete u suv kupači kostim, 1 papuče, 1 patike ako imate vodootporne tim bolje
  • Asesoari : ostavite šminku i parfeme kući. Šešir / kačket i krema za sunčanje sa visokim faktorom su veoma poželjni prijatelji da bi vas štitili od sunca kojem ste izloženi celog dana. Naočare, naravno, ali ne morate da ponesete baš najskuplje, često se isplati imati zasebne naočare za jedrenje jer sve sitne stvari često umeju da lete po površini broda, padaju, a to ne želite da se dešava sa voljenim sitnicama.
  • Higijena: ponesite svoje lične kremice i gelove za tuširanje. Prostor u kupatilu na brodu je dosta limitiran te savetujemo da ponesete manja pakovanja bočica, ekonomična. Ponesite sprej – kremu protiv komaraca jer u određenim periodima leta i određenim zonama mogu da se pojavljuju komarci. SAVET: devojke, ostavite svoje standardnu makeup opremu kući, vrlo brzo ćete dobiti lep bronzani ten koji će istaći vašu prirodnu lepotu 🙂
  • Društvene igre: spakujte razne društvene igre poput kartata, jamb i slično, jer vas čeka mnogo druženja, nadmetanja i smejanja
  • Zastava: postavite svoju omiljenu zastavu na brod kako biste bili prepoznatljivi i originalni
  • Ležaljka: instalirajte pletenu ležaljku za jutarnje i večernje uživancije dok je brod usidren
  • Karabinjerei, vezice, kanapi za razna uvezivanja i povezivanja. Baterijska lampa, omiljena muzika, action cam (go pro?)
  • Lekovi: lekovi protiv mučnine ukoliko smatrate da imate poteškoća kada se more uzburka
  • Dušeci na naduvavanje, mogu da učine pauze veoma opuštenim
  • Omiljena knjiga ili dve
  • Začini za spremanje hrane (so, biber, šećer, vegeta, bosiljak, ruzmarin, suvi peršun, cimet..) sve što je minimalnog gabarita a oduzeće vam vremena prilikom obavljanja nabavke pred ulazak na brod)
  • Jedrilica kao ograničen i mali prostor – jedrilice uglavnom variraju između 12m i 15m dužine i oko 4m širine čineći prostor na palubi površine osrednjeg stana. Isti toliki prostor se nalazi i pod palubom (salon i kabine). Naravno, 50m kvadradnih nije dovoljno da 10tak osoba boravi udobno na njemu ali on predstalja samo prostor na kom vi stojite dok je nepregledan prostor do horizonta upravo onaj koji vi koristite te se neretko desi da se osobe koje sede satima jedne do druge ne primećuju međusobno. Iz tog razloga se jedan deo posade može veseliti na krmenom delu jedrilice uz omiljene pesme i piće dok drugi deo posade potpuno izolovano boravi na pramcu.
  • Jedrenje kao skup vid odmora – pokrivanjem troškova osnovnog “aranžmana” (najma broda) i dolaskom do luke se uglavnom završava 90% vaših totalnih troškova. Nakon toga vam suštinski preostaje da se hranite kao da ste kući, dakle nabavkom iz marketa i pripremom u brodskoj kuhinji, što se neretko zaokruži na oko 10€po danu. To znači da uz cca 100€ ovih troškova vi dobijate svoj ALL INCLUSIVE aranžman. Poredeći sa drugim vidovima letovanja gde plaćate rentiranje ležaljki, taksi ili brodiće do zabačenih plaža, kafu i pivo po restoranskim cenama kao i obroke ukoliko ceo dan provedete na plaži (20-50€ dnevno), boravak na jedrilici se može porediti sa kampovanjem, ali luksuznim 🙂
  • Socijalizacija i konflikti na brodu – Ko su ostali ljudi koji će biti na brodu? Jel su prestari? Jel su premladi? Da li će mi se svideti? Da li ću im se ja svideti? Koju muziku slušaju? Da li su naporni? … sve su ovo pitanja koja vam prolaze kroz glavu pre nego što se odlučite za prvo jedrenje. Ono što sve ljubitelje jedrenje odlikuje jeste fleksibilnost i avanturistički duh. Iskustvo je pokazalo da su sama željom za jedrenjem i “hrabrosti” da se u ovo okruženje neka osoba drzne upravo dobijaju “pozitivni” odgovori na sva prethodno postaljena pitanja. Naravno, tim PunogJedra će uvek učiniti sve da, ako se ukaže mogućnost, upari upravo one pojedince za koje smatra da će se najbolje slagati na zasebne jedrilice.
  • Spavanje na “otvorenom” moru – ovo je česta praksa pogovovo na Jonskom moru gde su noći uglavnom mirne, more i vazduh topli a konfiguracija oblasti da su uvale u zavetrini što omogućava bezbedno provođenje noći pod tepihom zvezda.
  • Rad na jedrilici – skiper je obučen da jedrilicom upravlja sam, što se odnosi i na ishranu 🙂 Tehnički na posadi je da uživa, čita knjige, zabavlja se, a što je više aktivna to će izvući veća “pomorska” iskustva. Dakle, bitno je samo poštovati osobe koje vas okružuju te se potruditi da ponekad i na vas dođe red da operete sudove, pospremite sto, pripremite ili makar pomognete nekome pri pripremanju hrane ili makar svojim šarmom zasenite sve svoje potrebe za upijanjem suncem na palubi 🙂
  • Aktivno učestvovanje tokom jedrenja – skiperi su uvek voljni i raduju se da imaju pojedince na jedrilici ili čak celu posadu koja je voljna da uči. Ne iz razloga rasterećenja svojih obaveza već zato što vole da šire znanje ovog prelepog sporta. Dakle, slobodno pitajte kapetana o principu na kom rade jedra, čemu služe koji kanapi, kako se čita kurs, jedan na sidro drugi na krmu da prihvata konopce.. pa ako vam sve ovo pođe za rukom dohvatite se tih strašnih kanapa i pitajte šta znači “prelet” i tako redom abecedom jedrenje.
  • Jedrenje je suviše aktivno i naporno – svako daje onoliko sebe koliko mu je potrebno na jedrilici i to je svačije pravo. Postoji jedno pravilo koje mora da bude vrlo važeće na brodu a ono kaže: vreme tokom jedrenja je svakome odmor i niko nema pravo da ga drugome oduzima”. Dakle, ako ste aktivniji ili pasivniji jedrilica vas sve prihvata i pruža onoliko prostora i vremena koliko je vama potrebno, pod uslovom da se poštuju osnovna pravila, a ima ih još par komada.
  • Ishrana na jedrilici – na jedrilici se hrana sprema složno, po dogovoru, koja se delimično ponese od kuće (mesni proizvodi) a delimično dopremi u obližnjem mega marketu. Uglavnom se za doručak sprema voće, musli, jaja i svega dimljenog što ste od kuće poneli dok za ručak i večeru trpezu puni lagana hrana koja se brzo priprema poput salata i sličnih jela, meso koje se brzo i lako priprema (piletina) ponekad se zapali roštilj ukoliko se ukaže sigurna uvala. Jedrilica uglavnom poseduje 2 frižidera dovoljna da se sve kvarljive namirnice uvek drže na hladnom a svi ostali napitci se rashlađuju po potrebi.
  • Održavanje higijene – brod poseduje minimum 2 toaleta sa tuš kabinama te je svakodnevno održavanje higijene (tuširanje) vlro praktično. Naravno, voda se koristi veoma ekonomično.
  • Urbana mesta v.s. divlja priroda – posada učestvuje aktivno u odabiru rute tj mesta na kojima će se kupati preko dana i u kojima će biti usidrena tokom noći. U obzir dolaze gradovi, seoca pa čak i plaže – uvale ukoliko vremenski uslovi dozvole ovakvu vrstu sidrenja.

Jedrilice po pravilu imaju dve krmene i jednu pramčanu kabinu. Ove kabine poseduju spojene (bračne) krevete. Neke su prostranije a neke svetlije ali u suštini svima je zajedničko da je prostor efikasno iskorišćen. Što se dužina jedrilice povećava to joj se načelno dodaju kabine – spavaće sobe srazmerno maksimalno dozvoljenom broju ljudi koji smeju da borave na brodu. Samim tim se najčešće dodaju bočne ili kako se često kaže kapetanske kabine koje poseduju krevete na sprav. One su pogodne za momke ili posadu koja se ne poznaje najbolje. Ređe se nađu brodovi sa 4 kabije koje imaju bračne krevete.
O tome ko ima prednost za kojom kabinom odlučuje kapetan ukoliko već nekim prirodnim tokom posada ne uspe da se usaglasi, kao i o svim bitnim pitanjima koja mogu dovesti do neslaganja među posadom, i reč kapetana je uvek poslednja tj shvata se kao zakon 🙂

  • Lekovi: lekovi protiv mučnine ukoliko smatrate da imate poteškoća kada se more uzburka, poput klometola ili sličnih. Pokušajte da pronađete one koji vam smiruju mučninu a opet ne izaziva pospanost i poremećaj motorike
  • Preporuka za alternativne i prirodne lekova / metode:

    Antimetil
    – tablete za smirivanje mučnina na bazi đumbira. Đumbir neprocenjivo doprinosi smanjenju osećaja neprijatnosti koja prati mučninu i povraćanje. Njegova upotreba je bezbedna. Efikasnost đumbira pokazala su brojna ispitivanja, u kojima su bili uključeni i deca i odrasli.http://www.antimetil.rs

Narukvica protiv mučnine – Prirodan izbor-bez upotrebe lekova oslobađa od mučnine. Deluje pritiskom na Nei-Kuan akupresurnu tačku na oba članka ruke. Da biste našli tu tačku postavite tri srednja prsta na unutrašnju stranu članka ruke tako da treći prst bude na pregibu članka ruke. Nei-Kuan tačka je iza vašeg prvog prsta između dve tetive članka ruke gde je i pozicija za dugme.
https://shop.apotekalora.rs/trudnice-i-mame/narukvica-protiv-mucnine-sea-band-za-odrasle-detail.html

Savetujemo da svi putnici izrade međunarodno zdravstveno osiguranje. Period važenja osiguranja mora da se poklapa sa datumom izlaska i vraćanja u matičnu državu.

Pre stupanja na brod se vrši osnovna nabavka namirnica koje će se koristiti tokom jedrenja, i to: vode, alkoholnih i bezalkoholnih napitaka, voća i povrća, mlečnih proizvoda, mesnih proizvoda..
U svakoj luci postoje hipermarketi poput LIDL, A&B, CAREFOUR itd.
Dodatne nabavke se mogu naknadno rešavati i to po gradićima na ostrvima gde su cene srazmerno više.

Jedrilice poseduju uglavnom 2 frižidera koji su dovoljni za skaldištenje kvarljivih namirnica i rashlađivanje napitaka koje tokom dana konzumirate.
Sva nekvarljiva hrana se odlaže u komode kojih ima mnogo na brodu i po potrebi se koriste.

Uglavnom posada sama sebi sprema obroke. To su često lagana jela koja su dosta laka za pripremu (salata, paste, jednostavnija priprema mesa).
Ukoliko posada ima želju i okolnosti dozvole posebna poslastica je roštiljanje. Bilo da se radi o svežoj ribi koja je dostupna kod ribara ili mesu, uvek je uzbudljivo baviti se vatrom u društvu. Ukoliko želite da pravite roštilj na brodu moraćete da zatražite poseban set koji se iznajmljuje.

Preporučujemo da kupujete lokalne proizvode poput sira, maslina, povrća, jer su mnogo ukusniji nego oni iz megamarketa.

Naravno, nije na odmet ponekad obrok potražiti u nekoj od lokalnih restorana – taverni koji spremaju izuzetno ukusne lokalne specijalitete.

Do luke Lefkas se može doći avionom preko aerodroma Kerkira, Preveza, Solun ili Atina, dodatnim angažmanom transfera (rent-a-car ili autobusa).

Ukoliko dolazite sopstvenim prevozom iz Srbije, preporučujemo pauzu na jugu Makedonije, u mestu Gevgelija. Očekivano vreme vašeg dolaska u luku je oko 14h na dan isplovljavanja.

NAPOMENA: Za prolazak kroz Makedoniju je neophodno posedovanje zelenog kartona – međunarodnog osiguranja za putničko vozilo. Ovaj dokument možete izvaditi u svojoj osiguravajućoj kući na period od 12 meseci po ceni od oko 2000,00rsd. Ukoliko zaboravite možete dokument izvaditi na graničnom prelazu po višoj tarifi s tim da obavezno proverite radno vreme osiguravajućih kuća na graničnom prelazu, ne rade 0-24h.

Gorivo je u Makedoniji drastično jeftinije nego u Grčkoj i iznosi oko 1€ po litri (dizel / benzin) dok u Grčkoj vene variraju od 1.25€ do 1.85€  po litri (viša cena važi za benzin).

Kola možete parkirati u luci koje se do sada ispostvljalo kao vrlo bezbedno mesto i besplatno je.

Boforova skala je skala za određivanje jačine vetra koju je napravio engleski kontraadmiral i hidrograf Fransis Bofor 1805. godine. Skala je podeljena na 12 stepeni. Međunarodno je prihvaćena 1874. godine.